Ni zadetkov
Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.
DEJAVNOSTI V ŠOLSKI KNJIŽNICI
Knjižničarski krožek:
Učenci pri knjižničarskem krožku pomagajo pri izposoji, skrbijo za estetsko urejenost knjižnice, urejajo knjige, jih zavijajo in lepijo. Pomagajo skrbeti tudi za urejenost Muzeja znanih Suhokranjcev in Muzeja starih tiskov. Seznanjajo se z delom knjižnice, urejenostjo gradiva po starostnih stopnjah, sodelujejo pri postavitvi knjižnih razstav in knjižnih novosti. Skrbijo za lep odnos do knjig, ki so temelj vsakega naroda.
Pravljični krožek:
Ure pravljic obiskujejo učenci 1. in 2. razreda. V knjižnico prihajajo vsak četrtek peto šolsko uro, kjer poskrbim za prijetno vzdušje in za pravilno izbiro knjig z vzgojno tematiko. Pri izbiri pravljice upoštevam starost otrok, praznike, letne čase, dogodke. Zgodbo otrokom pripovedujem ali berem. Po končani pravljici si učenci ogledajo ilustracije v knjigi, nato pa sami ilustrirajo, oblikujejo podobe/osebe iz plastelina ali pa zgodbo dramatizirajo. Učenci se navajajo na red v knjižnici in pravilen odnos do knjige. Najpomembnejše pa je, da bodo knjige tudi sami vzljubili.
Rastem s knjigo:
Je nacionalen projekt, s katerim se spodbuja bralna kultura pri mladih. Njegovo geslo je:»izvirno slovensko mladinsko leposlovno delo vsakemu sedmošolcu«. Izvajajo ga Javna agencija za knjigo RS, Ministrstvo za kulturo RS, Ministrstvo za šolstvo in šport RS, Združenje splošnih knjižnic, ob podpori Zavoda za šolstvo RS, Društva šolskih knjižničarjev Slovenije in Društva slovenskih pisateljev ter v sodelovanju s splošnimi knjižnicami, slovenskimi osnovnimi šolami, osnovnimi šolami s prilagojenim programom, zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami in zamejskimi osnovnimi šolami. Letos poteka že petič.
Cilji nacionalnega projekta »Rastem s knjigo OŠ« so:
– spodbujanje dostopnosti kakovostne in izvirne slovenske mladinske leposlovne literature;
– promocija vrhunskih domačih ustvarjalcev mladinskega leposlovja;
– spodbujanje motivacije za branje pri šolarjih in njihovega obiskovanja splošnih knjižnic;
– motivacija založnikov k večjemu vključevanju sodobnih slovenskih piscev v založniške programe za mladino ter povečevanje deleža izdanega izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja.
V okviru projekta sedmošolci obiščejo nam najbližjo splošno knjižnico, to je Knjižnica Mirana Jarca, kjer jim knjižničarka predstavi novosti v mladinskem leposlovju, Mega kviz, učenci pa si ogledajo tudi samo knjižnico. Vsak učenec prejme v dar knjigo.
Uganka meseca:
Je oblika bibliopedagoškega dela in jo v knjižnici pripravim vsak mesec. Učenci uganko rešujejo s pomočjo knjig v knjižnici. Pripravljeni sta dve uganki – ena za učence od 1. do 4. razreda, druga pa za učence od 5. do 9. razreda.
Teme ugank so raznolike. Učenci se seznanjajo s pisatelji, pesniki, ilustratorji, spoznavajo različne knjižne zbirke, šege in navade ter tudi Slovenijo in njene lepote. Uganke se navezujejo tudi na praznike, aktualne dogodke ali pomembne obletnice.
Učencem uganke prinašajo veliko veselja, jim širijo literarno obzorja, predvsem pa jih navajajo na samostojno uporabo knjižnice.
Vsak mesec izžrebamo učenca, ki je uganko pravilno rešil.
Moja najljubša knjiga:
Moja najljubša knjiga, priznanje po izboru mladih bralcev, se podeljuje vsako leto od 1998, in sicer v dveh kategorijah: za najljubšo slovensko mladinsko knjigo in najljubšo v slovenščino prevedeno mladinsko knjigo. Priznanja sama se podelijo avtorjem in založnikom teh del na slovesnosti ob 2. aprilu, mednarodnem dnevu knjig za otroke. Kordinatorica vseh dejavnosti v zvezi s priznanjem je Center za mladinsko književnost in knjižničarstvo Pionirske knjižnice, enote Knjižnica Otona Župančiča v Ljubljani.
Priznanje so osnovali Pionirska, Slovenska sekcija IBBY in Zveza bibliotekarskih društev Slovenije, da bi med mladimi bralci spodbujali branje in zanimanje za mladinsko književnost. Zato naj bi bilo glasovanje povezano z bibliopedagoškimi dejavnostmi oz. z najrazličnejšimi oblikami knjižne vzgoje mladih bralcev.
Glasujejo lahko vsi otroci, ki knjigo sami preberejo, pri čemer smejo glasovati za katero koli delo.
Glasove lahko učenci oddajo vsak mesec v skrinjico v knjižnici.
OSTALI PROJEKTI, KI POTEKAJO V KNJIŽNICI:
– Branje ne pozna meja,
– Mednarodni mesec šolskih knjižnic,
– Prostovoljstvo,
– Turizmu pomaga lastna glava.
TEDEN OTROKA V STARI ŠOLI
TEDEN OTROKA V STARI ŠOLI
Prvi teden v oktobru je že od leta 1954 namenjen otrokom in ga praznujejo povsod po svetu. Geslo tedna otroka v letošnjem letu je bilo: ZA RAZIGRANO IN USTVARJALNO OTROŠTVO.
V stari šoli smo delavke pripravile otrokom različne, nevsakdanje dejavnosti, s katerimi smo želele popestriti njihov vsakdan in jih pritegniti k sodelovanju. Pripravile smo:
- Pravljična urica z Nodijem (ga. Irena Muc).
- *Ogled predstave s čaranjem čarovnika – Varno v prometu (starejša skupina).
- *Risanje na asfalt na temo Ulice otrokom.
- *Pohod za program Mali sonček do Naralovega križa in sproščenim tekom.
- *Plesna delavnica z mamico Urško Plot ter ustvarjanje iz naravnega in odpadnega materiala na temo Jesen.
Dejavnosti so bile bogate in zanimive. V njih je bilo veliko medsebojnega druženja, sodelovanja in predvsem veliko igre, ki je za otroke temeljnega pomena.
Zapisala: vzgojiteljica Minka Fric
Objavila: K. Longar
STARA ŠOLA ŽUŽEMBERK
Enota Stara šola
V prostorih OŠ Žužemberk deluje enota Stara šola.
Lokacija: Stara šola, Baragova cesta 1, Žužemberk
Tel. številka: 07 620 22 60
Poslovni čas: 5.30 – 16.00
Oddelki: Mravljice, Miškolini, Ribice
Skupina |
Starost |
Število otrok |
Vzgojiteljica |
Pomočnica vzgojiteljice |
|
Mravljice |
3-4 |
16 |
58 |
ga. Milena Turk |
ga. Erika Gjerek |
Miškolini |
4-6 |
21 |
ga. Minka Fric |
ga. Klavdija Longar ga. Tinca Flander (občasna spremljevalka) |
|
Ribice |
4-6 |
21 |
ga. Zdenka Blatnik |
ga. Olga Mačerol ga. Natalija Kobe (nadomeščanje) |
DVOR
Enota DVOR
V stavbi Podružnične šole Dvor domuje tudi enota Vrtec Dvor.
Naslov: Vrtec Dvor, Dvor 23d
Tel. številka: 07 38 85 553, 07 38 85 556
Poslovalni čas: 5.20 – 16.00
Oddelki: Čebelice, Pikapolonice, Miške, Metulji
Skupina |
Starost |
Število otrok |
Vzgojiteljica |
Pomočnica vzgojiteljice |
|
Čebelice |
1-2 |
14 |
76 |
ga. Lidija Lebar Tomšič |
ga. Anita Primc |
Pikapolonice |
2-3 |
19 |
ga. Dijana Pečjak |
ga. Jožica Štrasberger |
|
Miške |
3-4 |
19 |
ga. Stanislava Hrovat |
ga. Anita Primc |
|
Metulji |
4-6 |
24 |
ga. Mateja R. Silič |
ga. Rebeka Pižem,ga. Petra Fink |
SHEMA ŠOLSKEGA SADJA (SŠS)
SHEMA ŠOLSKEGA SADJA (SŠS)
in dodaten tedenski obrok sadja (DOS)
Šolsko leto 2014/2015
»Vaša hrana naj bo zdravilo in zdravilo naj bo vaša hrana.«
– Hipokratov rek –
Shema šolskega sadja in zelenjave (SŠS) je ukrep skupne kmetijske politike EU v sektorju sadja in zelenjave, katerega namen je ustaviti trend zmanjševanja porabe sadja in zelenjave in s tem poskusiti omejiti naraščanje pojava prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih. Slednja namreč povečuje tveganje za nastanek številnih bolezni, mi pa želimo, da naši otroci odrastejo v zdrave odrasle, ki upoštevajo smernice zdrave prehrane in skrbi zase!
Evropska komisija je po obsežni študiji ugotovila, da je SŠS eden od ukrepov, s katerim bi lahko dolgoročno pripomogli k izboljšanju trenutnega stanja. V ta namen je EU državam članicam namenila finančno pomoč za brezplačno razdeljevanje sadja in zelenjave v osnovnih šolah.
Naša šola tudi to leto sodeluje v projektu, saj želimo učencem čim večkrat ponuditi sadje in zelenjavo, ter jih tudi na ta način navajati na pomen sadja in zelenjave za zdravje.
V projektu smo se vključili, saj želimo:
– Navajati učence na redno uživanje sadja in zelenjave
– Spoznavati načela zdrave prehrane
– Spoznavati pomen sadja in zelenjave za zdravje
– Se znati pripraviti na uživanje (pomen umivanja rok in živil)
– Poudarjati pomen kulturnega prehranjevanja
– Razvijati odnos do ravnanja z ostanki hrane
– Ločeno zbirati odpadke in udejanjati načela ekološke ozaveščenosti
– Poskrbeti za pravično delitev dobrin
in seveda
– Poskrbeti za prijetno druženje razredničark z učenci in učenkami.
I. Nekatere izmed načrtovanih izobraževalnih in promocijskih dejavnosti:
– Vsi razredi: Tematika razrednih ur – Uživanje sadja in zelenjave je zdravo.
Praznovanje rojstnih dni učencev s sadjem.
– 1.- 5. razred: Delavnica- Priprava sadno-zelenjavnega obroka
– 1. in 2. razred: Naravoslovni dan – Obisk v sadovnjaku, spoznavanje sadnih proizvodov.
II. Medpredmetne povezave:
– likovna umetnost: risanje tihožitja
– likovno snovanje: risanje promocijskega plakata
– biologija, naravoslovje: učna ura na temo zdrave prehrane
– angleški jezik: učna ura na temo zdrave prehrane.
III. Vključevanje pridelovalcev v dejavnosti na šoli:
– ogled sadovnjaka za učence 1. in 2. razreda
– ogled sušilnice sadja za učence 3. in 4. razreda
– obisk sadjarja na šoli
– uživanje jabolk od domačega pridelovalca …
Na voljo je spletna stran o Shemi šolskega sadja http://www.shemasolskegasadja.si. Namenjena je obveščanju javnosti o EU Shemi šolskega sadja. Uporabna je za šole, otroke, starše in dobavitelje sadja ter zelenjave.
Za tiste starše, učence in učitelje, ki bi o zdravi prehrani radi vedeli kaj več, je Evropska komisija pripravila spletno stran http://ec.europa.eu/agriculture/tasty-bunch, na kateri na zanimiv način ponuja mnogo informacij o zdravi prehrani in zdravem načinu življenja nasploh (kvizi, lov za skritim zakladom, stripi, nasveti za starše …). Spletna stran je tudi v slovenščini.
Naša želja je, da se na šoli čim bolj povežemo z lokalnimi pridelovalci sadja in zelenjave.
Sadje in zelenjavo bomo učencem od 5. do 9. razreda delili enkrat na teden, in sicer vsak ponedeljek, 6. šolsko uro, v času razredne ure. Učenci od 1. do 4. razreda bodo sadje dobili v času rekreativnega odmora.
Želimo vam obilo sadno-zelenjavnih užitkov!
INTERESNE DEJAVNOSTI V ŠOL. L. 2014/2015
Interesne dejavnosti so pomemben del vseživljenjskega učenja. Šola jih organizira kot razširjeni program z namenom, da bi omogočila odkrivanje in razvijanje učenčevih interesov. Učence praktično uvajajo v življenje in jih s tem usposabljajo za koristno preživljanje prostega časa.
Učenci izbirajo ter se vključujejo v dejavnosti prostovoljno. Učenci lahko izberejo dejavnosti, ki ne sovpadajo s šolskim urnikom oddelka (redne ure pouka, OIP, DSP, dopolnilni, dodatni pouk, Zdrav življenjski slog).
Priporočljivo je, da si vsak otrok izbere vsaj eno dejavnost, v kateri bo imel možnost samopotrjevanja in osebnostne rasti. Če se otrok odloči za dejavnost, ga vzpodbujajte, da jo obiskuje redno.
URNIK INTERESNIH DEJAVNOSTI: INTERESNE_DEJAVNOSTI.docx
DEJAVNOSTI IN PROJEKTI
Dnevni program vzgoje in varstva
Vrtec Žužemberk izvaja dnevni program vzgoje in varstva, ki traja od 6 do 9 ur, izvaja se dopoldne in obsega vzgojo, izobraževanje, varstvo in prehrano s štirimi obroki (zajtrk, dopoldanska malice, kosilo in popoldanska malica).
V VVD Brulec traja dnevni program 9h30‘, v Vrtcu Žužemberk 10h45’, v Stari šoli 10h45’ in v Vrtcu Dvor 10h40’.
Drugi krajši programi
Zaradi pomanjkanja zanimanja se program priprave na šolo Cicibanove urice ne bo izvajal. Predšolski otroci, ki niso vključeni v vrtec, bodo vabljeni v program gibalnih uric.
Dnevni red oddelkov
1. starostno obdobje
Okvirni čas |
Dejavnosti v okviru izvedbenega kuriklula |
5.30-7.50 |
Sprejem otrok (v dežurni igralnici do 7.00, nato v matični igralnici), po potrebi počitek, igralne dejavnosti v skupinah ali individualno |
7.50-8.00 |
Priprava na zajtrk |
8.00-8.30 |
Zajtrk s poudarkom na samostojnosti otrok in kulturi prehranjevanja |
8.30-9.00 |
Nega, prosta igra |
9.00-11.00 |
Dejavnosti po kurikulu s sadno malico (ob 9.30) |
11.00-11.15 |
Priprava na kosilo |
11.15-12.00 |
Kosilo, nega |
12.00-14.30 |
Priprava na počitek s stalnim ritualom (zgodbica, umirjena glasba), počitek |
14.30-16.00 |
Nega, umirjena igra in igralne dejavnosti v igralnici in na prostem, popoldanska malica, združevanje oddelkov (do 15.15), oddajanje otrok |
2. starostno obdobje
Okvirni čas |
Dejavnosti v okviru izvedbenega kuriklula |
5.30-7.50 |
Sprejem otrok (v dežurni igralnici do 7.00, nato v matični igralnici), igralne dejavnosti v skupinah ali individualno |
7.50-8.00 |
Priprava na zajtrk |
8.00-8.30 |
Zajtrk s poudarkom na samostojnosti otrok in kulturi prehranjevanja |
8.30-9.00 |
Urejanje po zajtrku, umivanje zob (4-6-letniki), prosta igra |
9.00-11.15 |
Dejavnosti po kurikulu s sadno malico (ob 9.30) |
11.15-11.30 |
Priprava na kosilo |
11.30-12.15 |
Kosilo, urejanje po kosilu |
12.15-14.00 |
Priprava na počitek s stalnim ritualom (zgodbica, umirjena glasba), počitek, umirjena igra za otroke, ki ne spijo (od 13.30 dalje) |
14.00-16.00 |
Umirjena igra in igralne dejavnosti v igralnici in na prostem, popoldanska malica, združevanje oddelkov (do 15.15), oddajanje otrok |
Obogatitvene dejavnosti in projekti v šolskem letu 2015/16 (bo dopolnjeno naknado)
VVD BRULEC
Enota Vzgojno-varstvena družina Brulec
Naslov: Jurčičeva ulica 47, 8360 Žužemberk
Tel. številka: 07 30 87 029
Poslovalni čas: 06.15 – 15.30
Oddelki: Medvedki, Polžki
Skupina |
Starost |
Število otrok |
Vzgojiteljica |
Pomočnica vzgojiteljice |
||
Medvedki |
|
|
|
oddelek bo začel sprejemati otroke predvidoma januarja 2016 |
||
Polžki |
1-2 |
12 |
ga.Pavla Štravs |
ga. Sonja Brulec |