Select Page

BRANJE NAS POVEZUJE

Od septembra 2014 poteka na šoli projekt BRANJE NAS POVEZUJE, v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo. S projektom želimo otrokom približati branje in osmisliti pomembnost le-tega. S prisotnostjo učiteljice hodijo učenci iz razreda v razred brat različne pravljice in pesmi ter na ta način še ostale spodbujajo, da se opogumijo in tudi sami pred drugimi otroki preberejo kakšno zgodbo. Z otroki se najprej pogovorimo, zakaj je branje tako zelo pomembno ter jih skušamo navdušiti za branje po ostalih razredih. Učenci so projekt dobro sprejeli. Veseli so, predvsem mlajši, kadar v njihovem razredu bere nekdo drug. Učenci hodijo k drugim predstavljat tudi zgodbe, pesmi in dramske igre, ki so jih napisali sami.
V šolskem letu 2015/2016 so se projektu pridružile še ostale sodelavke. Skupaj izvajamo različne dejavnosti, s katerimi želimo otrokom približati branje.
PODATKI O PROJEKTU:

Naslov projekta: BRANJE NAS POVEZUJE
Leto začetka projekta: 2014/2015
Vodja projekta: Petra Avguštin
Člani projektne skupine: Irena Prodanić, Alenka Pavlin, Zvonka Struna, Marjeta Zore, Tinka Fric Kočjaž
Konzulent na Zavodu RS za šolstvo: ga. Natalija Komljanc
Raziskovalno vprašanje: S KATERIMI NAČINI LAHKO V NAJVEČJI MERI SPODBUDIMO BRANJE IN LJUBEZEN DO KNJIG?
CILJI PROJEKTA BRANJE NAS POVEZUJE:
• Spodbuditi branje pri učencih ter ljubezen do knjig.
• Izboljšati bralno tehniko in razumevanje prebranega.
• Medsebojno sodelovanje in povezovanje razredov.
• Ustvariti prijetno in sproščeno vzdušje ob branju knjig.
• Spodbujanje pisanja zgodb, pravljic in pesmi.
DEJAVNOSTI, ki potekajo in se izvajajo:
• Starejši učenci berejo mlajšim pravljice in zgodbe po učnem programu (vodilna dejavnost).
• Učenci posameznega razreda se v drugih razredih predstavijo z lutkovno ali dramsko igro.
• Predstavitve dobro napisanih zgodb, pesmic in pravljic v drugih razredih.
• Poslušanje pravljice ob svečkah (decembrski čas, zimska pravljica).
• Branje v naravi ob toplejših dnevih.
• Čajanka v knjižnici.
• Noč v knjižnici. Učenci preživijo del popoldneva in noči v knjižnici.
• Mesečna uganka v knjižnici.
• Branje zgodb in krajših pripovedk po zvočniku.
• Enkrat tedensko učenci 5 min berejo svojo knjigo.
• Otroci predstavijo zanimivo knjigo sošolcem.
• Knjižni sejem.
• Branje z dedki in babicami.
• Pravljico nam berejo učenci preoblečeni v pravljične junake (Sneguljčica, palčki …).
• Spodbuda staršev otrok, da vsaj enkrat tedensko 15 minut berejo skupaj s svojim otrokom.
• Pisanje pisma knjižničarki. Učenci v pismu napišejo nekaj povedi o svoji najljubši knjigi oz. pripovedujejo, katere knjige so jim najbolj všeč. Knjižničarka jim na prejeta pisma odgovori.

Učenci bodo na koncu projekta izpolnili anketni vprašalnik, v katerem bodo povedali, katera izmed omenjenih metod spodbujanja branja jim je bila najbolj všeč. Te metode lahko potem peljemo tudi v naslednjih letih naprej.

marec 2016, Žužemberk                                                                          Petra Avguštin

 

(Skupno 9 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost